A nap témája: 13 éve nem gyengült akkorát a forint, mint tavaly

A 2021-es euró-átlagárfolyam 359 forint volt, a 2022-es pedig már 391. Ez 9,2 százalékos emelkedés, amire viszont egészen 2009 óta nem volt példa. Akkor, 2009-ben 11,7 százalékkal, 251 forintról 281 forintra emelkedett az euró éves átlagárfolyama – számolt be róla a Privátbankár.

A magyarok jelentős része sokat izgult tavaly azon, hogy mennyire gyenge a forint és vajon még meddig fog tovább esni az értéke. Nem csoda, hiszen az euró a legrosszabb pillanatokban 15-16, a dollárral összehasonlítva pedig 26-27 százalékkal is többe került, mint 2021-ben.

A forintgyengülés pedig az emberek többsége számára nem jó. Nem jó akkor, ha importterméket akar valaki vásárolni, sem akkor, ha nyaralni akar menni, sem pedig akkor, ha arról van szó, a gyengülés bizony igencsak megdobja a belföldi inflációt.

Az év egy részében úgy tűnt, hogy a forintot már csak a hatalmas inflációval rendelkező vagy éppen háborúban álló országok devizái tudják alulmúlni, mint például az argentin, a török vagy az ukrán pénzek. Az euróhoz képest a forintnál is nagyobbat gyengült a svéd korona, valamint szorosan a forint nyomában lohol a japán és az izraeli fizetőeszköz is.

A lengyel zlotyból az euróért csak kettő százalékkal kellett többet adni az év végén, mint az év elején. A román fizetőeszköz értéke pedig szinte semmit nem változott az európai közös pénzhez képest.

A cseh korona még erősödött is pár százalékkal, a horvát kuna pedig eltűnt a táblázatból, miután szomszédunknál bevezették az eurót.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »