A Magyar Hang három másik magyar hetilappal együtt magyar bíróság előtti pert és az Európai Bizottságnál panaszt tervez indítani, illetve tenni, mert szerintük a hatalom torzítja a versenyt azzal, hogy kizárólag a kormánypárti médiumoknak ítéli oda a hirdetéseket.
A hetilap arra is bizonyítékot talált, hogy Magyarországon működő külföldi vállalatok is beszálltak ebbe a politikai játékba, ami masszívan korlátozza a médiaszabadságot. A magyar sajtószabadság napján, március 15-én jelent meg a svájci médiapiac 41 százalékát birtokló TX Group, csütörtökön pedig kinyomtatott napilapokból is képet kaphatnak a svájci olvasók, hogyan próbálja ellehetetleníteni az Orbán kormány a független tájékoztatást.
A svájci riportert Lukács Csaba, a Magyar Hang lapigazgatója avatta be a részletekbe. A hetilap munkatársai hetekig ültek egy budapesti könyvtárban, ahol átlapozták az összes magyarországi hetilap 2020-ban megjelent összes számát. Excel-táblázatban rögzítették a megjelent hirdetéseket. Számos kormányzati vagy állami cég reklámjára és a Stadler Rail kék-fehér motorvonatait bemutató negyed- és féloldalas hirdetésekre bukkantak
Összesen 39 hirdetést találtak 3, az Orbán-kormányhoz közel álló hetilapban, ugyanakkor egyetlen Stadler-hirdetést sem találtak független vagy kormánykritikusnak számító médiumokban.
A lapigazgató kifejtette, hogy a svájci Stadler Rail céget Orbán Viktor hatalmas propagandagépezetének részének látja, amellyel a kormányhoz hű médiumokat támogatják.
A Magyar Hang újságíróinak kutatásai szerint 2020-ban a Stadler a vidéki olvasóknak szóló Szabad Földben, a Figyelő című politikai hetilapban és az akkor újonnan alapított konzervatív Mandiner című lapban. Mindhárom médium az Orbán csatlósai által működtetett KESMA médiaalapítványhoz tartozik, amely több mint 500 médiaterméket ellenőriz Magyarországon.
A Stadlerén kívül más nemzetközi cégek reklámjait is megtalálták a kormánymédiában. Például az amerikai dohánygyártó Philip Morris vagy a francia PSA autógyártó csoporttól.
A svájci újságírónak a Stadler megerősítette a magyarok által összegyűjtött hirdetési adatokat. Azzal védekezett, hogy 18 éve működik Magyarországon, és ez idő alatt minden médiatípussal együttműködött, tekintet nélkül azok politikai irányultságára vagy ideológiájára.