A budapesti Continentalnál sztrájk nélkül is sikerült megállapodni a bérekről

Példaértékű bérmegállapodás született a budapesti Continental gyárban a dolgozók és a munkáltató között, számolt be a Mércének László Zoltán, a Vasas Szakszervezet elnöke. A budapesti telephellyel szemben Makón a munkáltató a dolgozókon akarta megspórolni a kiesett bevételét, a sztrájkot szervező munkavállalóit pedig leépítés címén sorra bocsátotta el.

A szakszervezet elnöke a Mércének elmondta, a ,,mostani tárgyalások azért is példaértékűek, mert a Continental budapesti telephelyén még nem volt megállapodás a bérekről a szakszervezet és a munkáltató között, eddig mindig egyoldalú munkáltatói intézkedések születtek.” Elmondása szerint a munkavállalói oldal egy rendkívül részletes javaslattal állt elő a munkáltató számára, ám minden előzetes félelem ellenére a vezetés nagy toleranciával fordult az érdekképviselet felé.

László Zoltán szerint minden egyes javaslatot komolyan vett a munkáltató és minden kérdéskörben partnerként kezelte az érdekképviseleti oldalt. 

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a Continental budapesti és makói telephelyének vezetése között semmiféle összefüggés nincs, ezért úgy véli, a gumigyár dolgozóinak sztrájkja nem volt hatással a fővárosi munkáltató hozzáállására. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

58 éve hunyt el Tamási Áron,  Kossuth-díjas magyar író. Leggyakrabban az ún. népi írók közé sorolják.

Tovább »

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »