A MÁV-Volán vezetője szerint év elején dől el, hogy véglegesek-e a vonalbezárások

A közlekedés újraszervezését követően monitorozni fogjuk a forgalmi adatokat és a valós utasigényeket, a tanulságokat pedig a közszolgáltatást megrendelő minisztériummal együtt vonjunk le. Hogy a módváltás hol lesz átmeneti, hol pedig tartós, azt az év végét követően, december–januárban e tanulságok alapján határozzuk meg – mondta a kormánypárti Magyar Nemzetnek Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója.

Pafféri elmondása szerint a buszközlekedésre való átmeneti, vagy tartós áttérés célja, hogy ezekben a térségekben biztosan megmaradjon a közösségi közlekedés, ,,méghozzá legalább olyan vagy még jobb hozzáféréssel, mint korábban.”

Makón fokozatosan leépítették a várost érintő menetrendet az elmúlt években. A héten megjelent interjúban a vezérigazgató közölte: a most bezárt vasútvonalak esetében mindössze 3-7 fizető utasuk volt járatonként. Az ő számuk akkor növelhető, – magyarázta, – ha jobbá, kiszámíthatóbbá tesszük a szolgáltatást. Ha ezt valahol vonattal már nem lehet elérni, akkor elérjük autóbusszal – jelentette ki.

Beszélt arról is, a tíz vonalból nyolcnál változatlan marad vagy még rövidebb is lesz a menetidő, csak két esetben tart majd hosszabb ideig az út. Valóban: az Újszeged-Makó-Mezőhegyes vonalon például 2 perccel lett rövidebb az út papíron.

Szeretne a jövőben is olvasni hasonló cikkeket?

A Makói Csípős mögött nem állnak milliárdosok, működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink