A közlekedés újraszervezését követően monitorozni fogjuk a forgalmi adatokat és a valós utasigényeket, a tanulságokat pedig a közszolgáltatást megrendelő minisztériummal együtt vonjunk le. Hogy a módváltás hol lesz átmeneti, hol pedig tartós, azt az év végét követően, december–januárban e tanulságok alapján határozzuk meg – mondta a kormánypárti Magyar Nemzetnek Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója.
Pafféri elmondása szerint a buszközlekedésre való átmeneti, vagy tartós áttérés célja, hogy ezekben a térségekben biztosan megmaradjon a közösségi közlekedés, ,,méghozzá legalább olyan vagy még jobb hozzáféréssel, mint korábban.”
Makón fokozatosan leépítették a várost érintő menetrendet az elmúlt években. A héten megjelent interjúban a vezérigazgató közölte: a most bezárt vasútvonalak esetében mindössze 3-7 fizető utasuk volt járatonként. Az ő számuk akkor növelhető, – magyarázta, – ha jobbá, kiszámíthatóbbá tesszük a szolgáltatást. Ha ezt valahol vonattal már nem lehet elérni, akkor elérjük autóbusszal – jelentette ki.
Beszélt arról is, a tíz vonalból nyolcnál változatlan marad vagy még rövidebb is lesz a menetidő, csak két esetben tart majd hosszabb ideig az út. Valóban: az Újszeged-Makó-Mezőhegyes vonalon például 2 perccel lett rövidebb az út papíron.
Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket? A Makói Csípős kormányfüggetlen hírportál. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat. Havi ezer forint is nagy segítség! |