Két perccel lesz rövidebb az Újszeged―Makó―Mezőhegyes vonal busszal

A keddtől bezárásra ítélt 121-es számú Újszeged―Makó―Mezőhegyes vasútvonalon hivatalosan 103 perc volt a menetidő. Most kiderült, hogy a buszos menetidő 101 perc lesz.

Mint az ismert, a MÁV-VOLÁN-csoport augusztus 1-jétől 10 regionális vonalszakaszt zár be, így Makó 140 év után búcsúzik a vasúti közlekedéstől. A társaság pénteken közölte, az Újszeged―Makó―Mezőhegyes vonalszakaszon a vonathelyettesítő buszok útvonala a vasútvonaltól kis mértékben tér el, az érintett települések központjában haladnak és állnak meg, nem pedig a településközpontoktól távolabb fekvő vasútállomásoknál.

A buszok kiinduló- és célállomása Szeged Mars tér autóbusz-állomás, amely a helyi és helyközi közlekedési kapcsolatok szempontjából kedvezőbb az utasok számára. A Szeged-Hódmezővásárhely közötti vasútvillamos Rókusi templom és Anna-kút megállója onnan pár perces sétával elérhető – írták.

Az is kiderült, hogy a vonatpótlók Credobus Econell 12 buszok lesznek. Ezek a legújabb beszerzésű autóbuszok légkondicionáltak, elektronikus utastájékoztatási rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított speciális férőhellyel és a felszállást segítő rámpával, valamint USB-csatlakozóval rendelkeznek.

Bár több szakmai szervezet, egy fideszes polgármester és civilek is tiltakoznak a vonalbezárások ellen, úgy tűnik, a döntés végleges. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint luxus, hogy ahol kevés az utas, ott busz és vonat is legyen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink