A nap témája: A háborúra hivatkozva jövő májusig kitolnák a rendeleti kormányzást

Jól láthatóan az Orbán-kormány nem bírja elengedni a háborús veszélyhelyzetet. Szokás szerint ezúttal is az igazságügyi miniszter javasolta a meghosszabbításról szóló módosítást – szúrta ki a 24.hu.

Korábban ez Varga Judit reszortja volt, a Schadl–Völner-ügy miatt kereszttűzbe került „jó miniszter asszony” idén júniusi lemondása után viszont már Tuzson Bence jegyzi az erről szóló javaslatot.

A jelek szerint a Tuzson-féle tervezet már átment az igazságügyi tárca társadalmi egyeztetésén is, így csak idő kérdése, mikor hirdetik ki ismét a háborús veszélyhelyzetet.

Amennyiben az Országgyűlés elfogadja ,,a szomszédos országban fennálló fegyveres konfliktus, illetve a humanitárius katasztrófa magyarországi következményeinek elhárításáról és kezeléséről szóló 2022. évi XLII. törvény” módosítását,

a veszélyhelyzetet további 180 nappal, 2024. május 23-ig marad velünk, csakúgy, mint Orbán Viktor kedvenc műfaja, a rendeleti kormányzás.

Mint a lap emlékeztet: a parlament legutóbb május 3-án hatalmazta fel a kormányt a veszélyhelyzet, és a rendeleti kormányzás meghosszabbítására.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

43 éve hunyt el Pilinszky János a huszadik század egyik legjelentősebb magyar költője, Baumgarten-díjas, József Attila-díjas és Kossuth-díjas.

Tovább »

A nap idézete

58 éve hunyt el Tamási Áron,  Kossuth-díjas magyar író. Leggyakrabban az ún. népi írók közé sorolják.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »