Több mint fél évvel a választás után nyilvánosságra került az is, hogy a kormány csaknem 20 milliárd forintért folytatott a kampányidőszakban reklámkampányt – derült ki az RTL Híradóból.
A K-Monitor nevű korrupcióellenes civil szervezet közadatigénylés révén kapta kézhez a Miniszterelnöki Kabinetiroda szerződéseit, amiből a plakátkampányok díja is kiderült.
Az áprilisi választási kampány ennyik leghangsúlyosabb eleme volt a kormány által gyermekvédelminek nevezett törvény. A civilszervezetek és az ellenzék szerint homofób volt a javaslat, amihez külön népszavazást is rendeltek. A Védjük meg a gyerekeinket! feliratú plakátokkal az egész országot elárasztották.
„Azt nem szabad megengedni, hogy a gyermekeink neveléséhez való jogunkat bárki elvegye tőlünk. Ezért világosan ki kell mondanunk vasárnap is: az anya nő, az apa férfi, a gyerekeinket pedig hagyják békén”
– mondta akkor Orbán Viktor kampányzáró beszédében.
Emellett ebben az időszakban egy orosz-ukrán háborúra reagáló plakátkampány is indult. A K-Monitor fél évvel ezelőtt kérte ki az adatokat, amiből most világossá vált, hogy mennyibe került ez a két akció. A felsorolt plakátkampányokra összesen közel 20 milliárd forintnyi közpénzt költöttek el.
Merényi M. Miklós az RTL Híradóban azt nyilatkozta, hogy ez az összeg jóval meghaladja azt, amiből a pártok egyébként kampányolhatnának.
„A nemzetközi megfigyelők, például az EBESZ is hangsúlyozza azt, hogy azok a kormányzati kampányok, amik a választási kampánnyal egy időben zajlanak, azok alkalmasak arra, hogy befolyásolják a választókat”
– mondta Merényi.
Az RTL kérdésére, hogy valóban befolyásolta-e ez az elköltött 20 milliárd forint a szavazókat, a Miniszterelnöki Kabinetiroda is válaszolt. Szerintük az ellenzéki pártok „dollármilliókat kaptak” külföldről.
A szankciók ügyében indított nemzeti konzultációt hirdető plakátkampányra pedig 8 milliárd forintot szánt a kabinetiroda.
Hozzátették, hogy ez csak egy „keretszerződés keretösszege”, amely későbbi kampányok finanszírozását is szolgálja.