? A nap témája: A megszorítások ellenére 8 milliárd forintból indult a kormány plakátkampánya

Több mint fél évvel a választás után nyilvánosságra került az is, hogy a kormány csaknem 20 milliárd forintért folytatott a kampányidőszakban reklámkampányt – derült ki az RTL Híradóból.

A K-Monitor nevű korrupcióellenes civil szervezet közadatigénylés révén kapta kézhez a Miniszterelnöki Kabinetiroda szerződéseit, amiből a plakátkampányok díja is kiderült.

Az áprilisi választási kampány ennyik leghangsúlyosabb eleme volt a kormány által gyermekvédelminek nevezett törvény. A civilszervezetek és az ellenzék szerint homofób volt a javaslat, amihez külön népszavazást is rendeltek. A Védjük meg a gyerekeinket! feliratú plakátokkal az egész országot elárasztották.

„Azt nem szabad megengedni, hogy a gyermekeink neveléséhez való jogunkat bárki elvegye tőlünk. Ezért világosan ki kell mondanunk vasárnap is: az anya nő, az apa férfi, a gyerekeinket pedig hagyják békén”

– mondta akkor Orbán Viktor kampányzáró beszédében.

Emellett ebben az időszakban egy orosz-ukrán háborúra reagáló plakátkampány is indult. A K-Monitor fél évvel ezelőtt kérte ki az adatokat, amiből most világossá vált, hogy mennyibe került ez a két akció. A felsorolt plakátkampányokra összesen közel 20 milliárd forintnyi közpénzt költöttek el.

Merényi M. Miklós az RTL Híradóban azt nyilatkozta, hogy ez az összeg jóval meghaladja azt, amiből a pártok egyébként kampányolhatnának.

„A nemzetközi megfigyelők, például az EBESZ is hangsúlyozza azt, hogy azok a kormányzati kampányok, amik a választási kampánnyal egy időben zajlanak, azok alkalmasak arra, hogy befolyásolják a választókat”

– mondta Merényi.

Az RTL kérdésére, hogy valóban befolyásolta-e ez az elköltött 20 milliárd forint a szavazókat, a Miniszterelnöki Kabinetiroda is válaszolt. Szerintük az ellenzéki pártok „dollármilliókat kaptak” külföldről.

A szankciók ügyében indított nemzeti konzultációt hirdető plakátkampányra pedig 8 milliárd forintot szánt a kabinetiroda.

Hozzátették, hogy ez csak egy „keretszerződés keretösszege”, amely későbbi kampányok finanszírozását is szolgálja.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

Mi lesz veled Csanádpalota?

A június 9-i önkormányzati választáson újra polgármestert választott Csanádpalota, ezúttal „szokásos” önkormányzati választás volt – hiszen azelőtt rendkívüli tartottak a településen, – de közel sem volt és lett szokásos a felállás.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink