A nap témája: A Stop-os petícióval nem tudott új szavazókat szerezni a Fidesz, de adatfrissítésre jó volt

A Fidesz petíciós kampánya, a Stop Gyurcsány! Stop Karácsony! egyik célja az előválasztás kommunikációs ellensúlyozása volt. A petíciónak nevezett adatgyűjtés a legutolsó fideszes közlések szerint már több mint 1 millió embert ért el ‒ írja keddi Facebook posztjában az IDEA Intézet, amely az úgynevezett petíció társadalmi ismertségét vette górcső alá és ez alapján aligha tudtak új szimpatizánsokat bevonzani a kormánypárthoz.

Frissen publikált kutatásukban főként azt vizsgálták, hogy saját bevallásuk szerint a Fidesz-szavazók, valamint a pártoktól távolságot tartók aláírták-e a kezdeményezést. A szeptember 30. és október 9. között végzett kutatás eredménye alapján

a fideszesek több mint fele, 52 százaléka írta alá a Karácsony Gergely és Gyurcsány Ferenc megállítását követelő nyilatkozatot.

Ez becsléseik szerint 1,3‒1,4 millió embert jelent, ami az adatfelvétel hibahatárait figyelembe véve igen jól megközelíti az aláírtak számát.

Az igazán érdekes kérdés viszont az IDEA szerint sokkal inkább az, hogy mennyire volt képes túlnyúlni önmagán a petíciónak álcázott adatbázis-építés, tehát elérte-e az ismeretlen preferenciájúakat.

Az IDEA Intézet adatai szerint ezen a téren meglehetősen szerények a Fidesz sikerei, hiszen az egyébként zsugorodó ismeretlen preferenciájúak mindössze 4 százaléka nyilatkozott úgy, hogy aláírta a kezdeményezést, 50 százaléka viszont nemigen tudta, hogy miről is van szó

‒ állapították meg, kitérve arra a konklúzióra is, miszerint talán nem túlzás azt állítani, hogy összességében a petíció célja leginkább a Kubatov-lista felfrissítése lehetett, amit a Fidesz-táboron belül elég nagy hatékonysággal érhetett el.

Szeretne a jövőben is olvasni hasonló cikkeket?

A Makói Csípős mögött nem állnak milliárdosok, működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink