A nap témája: Az infláció miatt inkább a saját márkás termékeket veszik az emberek

A vásárlók közérzete súlyosabb drágulást érzékel, mint amilyet a hivatalos statisztika kimutat. A Lidl, a SPAR, a Tesco, az Auchan és a Penny válaszai alapján vizsgálta meg az infláció miatt átalakuló vásárlási szokásokat a Világgazdaság.

A körképből kiderült, hogy

elindult az úgynevezett ,,lefelé vásárlás” folyamata, azaz a drágább brandtermékek helyett sok esetben már az olcsóbb, saját márkás cikkek kerülnek a kosarakba.

Az egy évvel korábbi árakhoz képest számos termék jelentős drágulást mutat, például

  • a margarin 41,4,
  • a kenyér 37,5,
  • a sajt 35,4,
  • a baromfihús 34,3,
  • a száraztészta 33,3,
  • a tejtermékek 30,3,
  • a tojás 29,9,
  • a péksütemények pedig 27,3 százalékkal kerültek többe, mint tavaly májusban.

A lap megjegyzi, akad néhány olyan meghatározó kategória, ami az átlag alatt drágult, így például az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 12,8 százalékkal, az alkoholmentes üdítőitalok 10 százalékkal, a csokoládé, a kakaó és a cukor pedig 3,9 százalékkal került többe az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.

Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője a Világgazdaságnak elárulta, hogy

az eladások a mennyiség szempontjából egyelőre nem mutatnak változást, viszont elindult az úgynevezett „lefelé vásárlás”, azaz például a drágább brandtermékek helyett sok esetben az olcsóbb, de ugyanolyan jó minőségű saját márkát választják a vásárlók, például a saját márkás termékek aránya forgalmi szempontból 25 százalékról 30 százalékra ugrott.

A Lidl vállalati kommunikációs cégvezetője szerint az emberek tudatosabban vásárolnak, továbbá a saját márkás termékek náluk is rendkívül keresettek, ahogyan Pennyben és az Auchanban is.

Hasonló a helyzet a Tescónál is: a vállalatnál a saját márkás termékek tekintetében megnövekedett keresletről számolnak be, ugyanakkor közölték azt is, hogy a magasabb jövedelműek egyelőre korlátozottabb mértékben váltanak olcsóbb termékekre.

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Makói Csípős kormányfüggetlen hírportál. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi ezer forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

7 éve hunyt el Juhász Ferenc, a Nemzet Művésze címmel kitüntetett, kétszeres Kossuth-díjas és József Attila-díjas magyar költő, szerkesztő, a Digitális Irodalmi Akadémia alapító tagja.

Tovább »

A Pápay diákjai kapták a sütivásár megmaradt finomságait

Az adventi gyertyagyújtáson jótékonysági sütivásárt tartott az Angyalsóhaj Alapítvány. A vasárnapi akcióra összegyűlt süteményekből megmaradt, becsomagolt finomságokat a Pápay Endre Általános Iskola és Szakiskola diákjai kapták meg – adta hírül a polgármester férjéhez köthető szervezet.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

A nap témája: Döntöttek, 7,5 milliárd eurót zárolnának, 5,8 milliárdot engednének Magyarországnak

Az Európai Bizottság támogatja a koronavírus-járvány utáni gazdasági helyreállítást segítő uniós források lehívását lehetővé tevő magyar terv elfogadását, ami 5,8 milliárd euró (mintegy 2300 milliárd forint) vissza nem térítendő támogatás felhasználását teszi lehetővé Magyarország számára – adta hírül az MTI. Ehhez azonban szigorú kondíciók társulnak.

Tovább olvasom »