A nap témája: Brüsszelt is érdekli, miért kerülnek 35 évre koncesszióba a magyar autópályák

Továbbra sem kapta meg azokat az előzetes számításokat a Transparency International Magyarország (TI) korrupcióellenes szervezet a Nemzeti Koncessziós Irodától (NKI), amelyek igazolták volna, hogy megéri az államnak 35 évre magáncégeknek átadni a hazai gyorsforgalmi utak üzemeltetését – írja a Szabad Európa.

Ez azért érdekes fejlemény, mert az NKI-t másodfokú, vagyis jogerős bírósági ítélet kötelezi az adatok átadására. A Szabad Európa úgy tudja, hogy az NKI nem fogadta el a jogerős ítéletet, ezért a Kúriához fordult felülvizsgálati kérelemmel.

Három cég adott be pályázatot a gyorsforgalmi utak üzemeltetésére. A Strabag–Colas-páros végül nem adott be végső ajánlatot, így a komolytalannak tűnő Dömper Kft. és a Themis maradt. Utóbbi több más hazai tőkealappal – mint a Konzum PE, az Opus Bridge, az Opus New Way, a Cronus; a Vesta és a Via – indult. A cégnevek arra utalnak, hogy Mészáros Lőrinc érdekeltségei szálltak harcba a hazai autópályák koncessziójáért.

Az Európai Bizottság is figyelemmel kíséri a koncessziós pályázat alakulását. A Szabad Európa információi szerint a brüsszeli testület arra vár, hogy az aláírt megállapodást megvizsgálhassa. Brüsszeli forrásból úgy tudják, hogy a bizottságot az érdekli, hogy valóban koncessziós pályázat történt-e, mert az állam fix díjat fizet a nyertes magáncégeknek.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »