A nap témája: Heteken belül eltűnhet a hazai krumpli, a sertéshús 80 százalékkal is drágulhat

A magyar készletek kifogytak, januárban végleg eltűnik a piacokról a hazai burgonya – mondta Raskó György agrárközgazdász a Jazzy reggeli műsorában a Napi.hu tudósítása szerint. A szakértő kifejtette, ez egyúttal azt is jelenti, hogy csak a sokkal drágábban beszerezhető import áll majd rendelkezésre.

Raskó arra is felhívta a a figyelmet, hogy

a sertéshús ára mintegy 80 százalékkal emelkedik majd.

Elmondása szerint az áremelkedés okai elsősorban az árstopok. A közgazdász közölte: habár a fogyasztói ár rögzítve van az alapvető élelmiszereknél, de miután a hazai készletek kifogynak, a sokkal magasabb import nagykereskedelmi ár borítékolhatóan jelentős veszteségeket okoz majd a viszonteladóknak. A piac törvényei szerint pedig a készletekkel fognak spórolni, így akár hiány is kialakulhat ezekből a termékekből – fogalmazott.

Mint ismert, Magyarországon már Európa-bajnok az infláció: a 23,1 százalékos hazai fogyasztóiár-index magasabb, mint a balti országokban, és külön rossz hír, hogy az európai csökkenő infláció mellett nálunk még emelkedik az ütem.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

43 éve hunyt el Pilinszky János a huszadik század egyik legjelentősebb magyar költője, Baumgarten-díjas, József Attila-díjas és Kossuth-díjas.

Tovább »

A nap idézete

58 éve hunyt el Tamási Áron,  Kossuth-díjas magyar író. Leggyakrabban az ún. népi írók közé sorolják.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »