18 milliárdnál kevesebbet fizet a Magyar Közút teljes autópálya-infrastruktúrájáért 35 évre az autópályákat üzemeltető koncessziós vállalat. A koncessziót Mészáros Lőrinc és Szíjj László cégei nyerték, viszont a szerződésnek azt a részét titkolja a kormány, amiből kiderülhetne, hogy mekkora nyereségre tehet szert a koncessziós cég – írja az Rtl.hu.
Január 31-én, kedden járnak le a tavalyi éves megyei és országos matricák. Főleg a tíznapos és a havi matricák drágultak jelentős mértékben, de az éves megyei, illetve országos matricák is többe kerülnek.
Ezt nyilván nem hangsúlyozta a kormány amikor tavaly 35 évre a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.-nek adta az autópályák üzemeltetését, vele együtt a Magyar Közút kilencszáz dolgozóját és teljes infrastruktúráját. Hogy mennyiért, az eddig titok volt. Most azonban a Szabad Európa betekinthetett a szerződésekbe, amelyekből
kiderült, hogy kevesebb mint 18 milliárd forintért adta el a kormány az új cégnek a Magyar Közút minden ingatlanát, eszközét, készleteit és humán erőforrásait.
A szerződés szerint a magyar állam évente és kilométerenként 96 millió forintot fizethet a cégnek az autópályák karbantartásáért, felújításáért és fejlesztéséért.
A kormány azokat a mellékleteket nem adja ki, amelyekből kiderülne, mi befolyásolja, hogy mennyi pénzt fizetnek ki ténylegesen.
A magyar sajtóban felbukkanó két nevet, Mészáros Lőrincét és Szíjj Lászlóét nem tudta megcáfolni Szimicsku László a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztési cég szóvivője hónapokkal ezelőtt. Vagyis ők állhatnak azok mögött a magántőkealapok mögött, amelyek elnyerték a koncessziót. Most a szerződésekből hivatalosan is kiderült: valóban a két milliárdos kizárólagos tulajdonába került a hazai gyorsforgalmi úthálózat kezelése a következő 35 évre. A cég korábban azt mondta: a céljuk a szolgáltatás javítása.
A koncessziós szerződéseket egyébként vizsgálja az Európai Bizottság is, de részletekről egyelőre nem lehet tudni.