A nap témája: Titkolja a kormány, mekkorát kaszált Mészáros és Szíjj autópályákat üzemeltető cége

18 milliárdnál kevesebbet fizet a Magyar Közút teljes autópálya-infrastruktúrájáért 35 évre az autópályákat üzemeltető koncessziós vállalat. A koncessziót Mészáros Lőrinc és Szíjj László cégei nyerték, viszont a szerződésnek azt a részét titkolja a kormány, amiből kiderülhetne, hogy mekkora nyereségre tehet szert a koncessziós cég – írja az Rtl.hu.

Január 31-én, kedden járnak le a tavalyi éves megyei és országos matricák. Főleg a tíznapos és a havi matricák drágultak jelentős mértékben, de az éves megyei, illetve országos matricák is többe kerülnek. 

Ezt nyilván nem hangsúlyozta a kormány amikor tavaly 35 évre a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.-nek adta az autópályák üzemeltetését, vele együtt a Magyar Közút kilencszáz dolgozóját és teljes infrastruktúráját. Hogy mennyiért, az eddig titok volt. Most azonban a Szabad Európa betekinthetett a szerződésekbe, amelyekből

kiderült, hogy kevesebb mint 18 milliárd forintért adta el a kormány az új cégnek a Magyar Közút minden ingatlanát, eszközét, készleteit és humán erőforrásait.

A szerződés szerint a magyar állam évente és kilométerenként 96 millió forintot fizethet a cégnek az autópályák karbantartásáért, felújításáért és fejlesztéséért.

A kormány azokat a mellékleteket nem adja ki, amelyekből kiderülne, mi befolyásolja, hogy mennyi pénzt fizetnek ki ténylegesen.

A magyar sajtóban felbukkanó két nevet, Mészáros Lőrincét és Szíjj Lászlóét nem tudta megcáfolni Szimicsku László a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztési cég szóvivője hónapokkal ezelőtt. Vagyis ők állhatnak azok mögött a magántőkealapok mögött, amelyek elnyerték a koncessziót. Most a szerződésekből hivatalosan is kiderült: valóban a két milliárdos kizárólagos tulajdonába került a hazai gyorsforgalmi úthálózat kezelése a következő 35 évre. A cég korábban azt mondta: a céljuk a szolgáltatás javítása.

A koncessziós szerződéseket egyébként vizsgálja az Európai Bizottság is, de részletekről egyelőre nem lehet tudni.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »