Három szegedi Tisza-híd kijött volna a tram-train árából

Ha a szegedieket megkérdezték volna, hogy a tram-trainre volt-e nagyobb szükség, vagy arra két-három Tisza-hídra, amit ebből az összegből meg lehetett volna építeni, valószínűleg a hidat választják – jelentette ki hétfői sajtótájékoztatóján Botka László, Szeged polgármestere.

Botka elmondta, reméli, hogy a tram-train és a híd nem üti ki egymást, és elkezdődhet az utóbbi megvalósítása is Szegeden. Ezen a kritikán kívül örül minden fejlesztésnek, ami a közlekedést érinti. A jövőben továbbra is minden térségi infrastruktúra beruházásban együttműködnek a kormánnyal.

Így húzódik a harmadik híd megépítésének ügye

2017 januárjában eljött Szegedre Magyarország miniszterelnöke. Akkor vállalt garanciát Orbán Viktor arra, hogy megépül a harmadik híd a Modern Városok Program részeként. Ezután az elsők között került ki a programból.

Nagy Sándor alpolgármester többször elmondta, hogy amit lehetett, az önkormányzat már előkészített, lemodellezett a híddal kapcsolatosan. Szeged az összes lehetséges előkészítő munkát elvégezte már, és átadta ezeket a dokumentumokat a kormánynak.

B. Nagy László országgyűlési képviselő, a Csongrád megyei kettes választókerület fideszes elnöke arról számolt be oldalán 2020 januárjában, hogy miközben Orbán Viktorral egyeztetett, megemlítette a harmadik Tisza-híd megépítését.

Érdekesség, hogy 2020. augusztusában jelent meg a kormányhatározat, hogy 4,57 milliárd forint különítenek el a Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedés és Hatvan-Füzesabony vonal fejlesztéséhez kapcsolódó ráhordó vonalak fejlesztésének előkészítésére. A szeged.hu akkor felhívta a figyelmet: Szeged egyelőre csak bízhat abban, hogy nem csupán az újszegedi vasútállomás és a Makó közötti vasút fejlesztését tervezik meg, hanem a Tisza túloldalán lévő nagyállomás és Makó közé tervezik a vasutat, mert akármilyen harmadik híd csak így jöhet számításba Szegeden.

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Makói Csípős kormányfüggetlen hírportál. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi ezer forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

Az új határvadászok tizede már felmondott

Augusztus 15. és november 21. között 86 szerződéses határvadász fel is mondott (hatósági szakzsargonnal élve: benyújtotta lemondó nyilatkozatát) – tudta meg a Magyar Hang az Országos Rendőr-főkapitányságtól. Vagyis, az aktív állomány tizede már lemorzsolódott, hiszen a felmondás azonnal hatállyal megszünteti a rendőrségi jogviszonyt.

Tovább »

Fejlemény a Bartók-ügyében: a bíróság mérlegelés nélkül utasította el tiltakozó szülők kérelmét

Az ítélőtábla nem mást mondott, minthogy a bíróság iratellenes érvre alapozva, mérlegelés nélkül utasította el a kérelmünket – azaz nem létezik semmilyen irat, amire hivatkozhat a tankerület, hogy jogosan van a Bartók az Almásiban. Szóval indul a második menet – adta hírül a bartókos szülők jogi képviselője az iskoláért összefogott csoportban.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Fejlemény a Bartók-ügyében: a bíróság mérlegelés nélkül utasította el tiltakozó szülők kérelmét

Az ítélőtábla nem mást mondott, minthogy a bíróság iratellenes érvre alapozva, mérlegelés nélkül utasította el a kérelmünket – azaz nem létezik semmilyen irat, amire hivatkozhat a tankerület, hogy jogosan van a Bartók az Almásiban. Szóval indul a második menet – adta hírül a bartókos szülők jogi képviselője az iskoláért összefogott csoportban.

Tovább olvasom »

2024-re készülnek el a szegedi harmadik híd engedélyes kiviteli tervei

A szegedi déli Tisza-híd engedélyes kiviteli tervei 2024 augusztusára készülnek el – közölte a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese szerdán a csongrád-csanádi megyeszékhelyen. Nyul Zoltán, a beruházásról rendezett közmeghallgatáson azt mondta, a híd és a kapcsolódó utak tervezése összetett feladat, amely egyben fontos városfejlesztési projekt, hiszen a város közlekedésében meghatározó nagykörút befejezését is jelenti.

Tovább olvasom »