Húsz éves munkaviszony után küldenek el magyar dolgozókat a makói Continentalból

A gyárvezetés nem tájékoztatta a szakszervezetet sem az elbocsátások tényéről, sem annak mértékéről – mondta el a Népszavának Hajdú Roland, a Continental makói gyárában működő Gumiipari Szakszervezet helyi titkára. A cégvezetés szerint a szabályozás által előírtnál magasabb összegű végkielégítést nyújtanak a távozóknak és a jelenlegi lépés nagyrészt a kölcsönzött munkavállalókat érinti.

Az elbocsátások okairól a gyár dolgozói kizárólag a sajtóból értesültek. Nem ismerik az elbocsátások szempontjait, ám feltűnőnek tartják,

,,hogy ismereteik szerint csak magyar munkavállalóktól szabadul meg a cég, és legtöbb esetben húsz évet is meghaladó munkaviszonnyal rendelkezőknek intenek búcsút.”

A gyárban terjednek olyan hírek, ami szerint elképzelhető, hogy külföldi munkavállalók előtt nyithatja meg az utat a mostani elbocsátási hullám. Ezt támaszthatja alá, hogy jelenleg közel százötven indonéz munkás dolgozik a gyárban. Korábban Szerbiából és Ukrajnából és érkeztek munkavállalók, de ők mára teljesen eltűntek a makói gyárból.

A Continental magyarországi vezetése ezt válaszolta a lapnak:

„Felelős munkáltatóként arra törekszünk, hogy a külső üzleti környezet változásaira mindig a megfelelő választ adjuk. A 2022-ben tapasztalt növekvő megrendelésszám miatt például ebben az időszakban Makón több mint 500 fővel bővültünk. Jelenleg viszont a piac romlásának és az elmaradó megrendeléseknek köszönhetően olyan lépéseket kell megtennünk, amelyek biztosítják fenntartható üzleti működésünket és ezzel együtt a lehető legkevésbé érintik munkavállalóinkat. Ezen alapelvek mentén hoztuk meg döntésünket a hivatkozott létszámmódosításról, melyről a törvényi előírásoknak megfelelően értesítettük a helyi érdekképviseleteket. A törvényi előírásoktól viszont pozitívan eltérve, kollektív szerződésünknek megfelelően, a szabályozás által előírtnál magasabb összegű végkielégítést nyújtunk távozó munkatársainknak. A jelenlegi lépés nagyrészt a kölcsönzött munkavállalókat érinti és a folyamatot 2023 végéig hajtjuk végre. Piaci szereplőként megrendelőink és a piac igényeit folyamatosan felülvizsgáljuk és ehhez igazítjuk munkavállalóink számát most, és a jövőben is.”

Hajdú Roland szakszervezeti titkár szerint az ötven elbocsátott munkavállaló között nagy számban találhatóak olyanok, akik munkaviszonya elérte, sőt meghaladta a húsz évet a makói gyárban. Sok esetben a legtapasztaltabb magyar munkavállalókat küldték el a gyárból. Olyanokat is, aki fél éve még az indonéz munkavállalók betanítását végezték a Continental makói gyárába, és akiket joggal tartanak a legkiválóbb helyi dolgozóknak.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

Megalakult a Kétfarkú Kutya Párt makói sejtje

Péntek este tartotta alakuló megbeszélését a Makói MKKP sejt, amelyre meghívást kapott a Makói Csípős is. A passzivisták oldalunknak elmondták, szeretnének értéket létrehozni a városban, emellett fontos helyi ügyekre felhívni a figyelmet.

Tovább »

Felborult egy kamion az M43-ason

Defektet kapott és felborult egy papírárút szállító kamion az M43-as autópálya 45-ös kilométerénél – közölte a megyei katasztrófavédelem pénteken, nem sokkal 18 óra előtt. Az eset az apátfalvi-királyhegyesi lehajtó közelében történt.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Megalakult a Kétfarkú Kutya Párt makói sejtje

Péntek este tartotta alakuló megbeszélését a Makói MKKP sejt, amelyre meghívást kapott a Makói Csípős is. A passzivisták oldalunknak elmondták, szeretnének értéket létrehozni a városban, emellett fontos helyi ügyekre felhívni a figyelmet.

Tovább olvasom »

Felborult egy kamion az M43-ason

Defektet kapott és felborult egy papírárút szállító kamion az M43-as autópálya 45-ös kilométerénél – közölte a megyei katasztrófavédelem pénteken, nem sokkal 18 óra előtt. Az eset az apátfalvi-királyhegyesi lehajtó közelében történt.

Tovább olvasom »