A hirtelen bejelentett vonalbezárások véglegesek voltak, így megszűnt az Újszeged-Makó-Mezőhegyes vonal is. Hétfőn este egész sokan ültek a vonaton, a makói állomáson többen fotózták, videózták az utolsó járatot. Makó megszűnt a vasúti személyszállítás 140 év után.
Mint az ismert, a MÁV-VOLÁN-csoport augusztus 1-jétől 10 regionális vonalszakaszt zár be, így Makó 140 év után búcsúzik a vasúti közlekedéstől. Helyette vonathelyettesítő buszok járnak augusztus elsejétől és az is kiderült, hogy a buszmenetrend 2 perccel lesz gyorsabb a vonatnál, 103 helyett 101 perc.
Bár több szakmai szervezet, egy fideszes polgármester és civilek is tiltakoztak a vonalbezárások ellen, a döntés valójában már akkor eldőlt, amikor először szóba hozták. Makón két pár járt, ami természetesen nem elegendő, ez csak egy látszatmenetrend volt és most jó indokot talált a Fidesz-kormány a bezárására.
Az utolsó vonat Újszegedről indult Makóra, ,,stílusosan” 10 percet késett, 20:12 helyett 20:22-kor futott be, de ez nem zavarta a vasútrajongó utasokat, nosztalgiázókat és azokat, az állomáson várták és fotókat, videókat készítettek, de voltak, akik itt szálltak fel rá – immáron utoljára.
Zeitler Ádám: fejlesztés helyett inkább bezárják a vonalakat
A makói önkormányzati képviselő megosztotta korábbi cikkünket a vonalbezárás kapcsán. Azt írta hozzá: ,,Megfelelő minőségű szolgáltatás nélkül utasok sem lesznek. Fejlesztések helyett inkább bezárják a vonalakat, pedig az utasforgalom mellett gazdasági indokok is szólnak amellett, hogy városunkat vasúton keresztül is el lehessen érni. Stratégiai kérdés a minél fejlettebb hálózati infrastruktúra.”