Múlt héten tartotta gazdasági csúcstalálkozóját a Csongrád-Csanád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (CSMKIK) és az Enterprise Europe Network Szeged. A Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna kormánybiztosa megemlítette a déli Tisza-hidat, aminek a Makó és Szeged közötti elővárosi vasútvonal miatt is lenne jelentősége.
A múlt heti eseményen Bányai Gábor kormánybiztos a legfontosabb feladatok között említette a vízpótló rendszerek kialakítását, a technológia-váltás előkészítését vagy éppen az energia-problémák kezelését. A konkrét fejlesztések között megemlítette a Homokhátság vízvisszapótlását, a Science Parkot az ELI mellett, a szegedi Déli Tisza-hidat (aminek tervezésénél a vasúti összeköttetésre is gondolnak), a Budapest-Belgrád és a Szeged-Szabadka vasútvonalat, valamint az M9-es autópályát. Ez utóbbival kapcsolatban megjegyezte, hogy a pálya nyomvonalának a kialakítása még folyamatban van, a zóna szeretné elérni, hogy nyugati irányba Szekszárd – Dombóvár – Kaposvár, dél-keleti irányba Szeged – Röszke vonalon bővüljön tovább a nyomvonala.
Idén nyáron a Makó-Újszeged vasútvonal is kapott engedélyt a tram-train közlekedésére. Ez azért furcsa, mert ez a vonal Szeged felé „zsákutca”, nem ér el a pályaudvarig csak Újszegedig. A Hódmezővásárhelyet Makóval összekötő szakaszra pedig nem kapott engedélyt a vasútvillamos. Éppen ezért ennek az engedélynek csak akkor van értelme, ha megépülne a harmadik híd Szegeden.
A kormány az elmúlt években többször megígérte a harmadik Tisza-híd megépítését Szegeden. Ehhez kapcsolódóan készült egy tanulmány 2015-ben, hogy a szegedi 1-es villamos vonalának meghosszabításaként, a nagyállomástól kezdődően Makóig közlekedjen egy elővárosi vasútvonal, azaz tram-train. Ez végighaladna a Szegedi utcán és a Csanád vezér téren lenne a végállomása. Ebből azóta sem lett semmi.