Engedélyt kapott a tram-train a Makó-Újszeged vonalra is

Május másodikán közölte a tram-train projekttanácsadója, hogy a vasútvillamosok megszerezték a hatósági engedély, hamarosan százzal mehetnek. Érdekesség, hogy a 121. sz. (Makó-Újszeged szakasz) vasútvonal is kapott engedélyt, holott Szeged felé „zsákutca”, mivel nem ér el a pályaudvarig – tudta meg közérdekű adatigényléssel az Átlátszó.

Az oknyomozó portál az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól kérte közadatigénylésben az említett engedélyt. Ebből kiderül, a vonat nem csak a Szeged-Hódmezővásárhely szakaszon közlekednek. Engedélyt adtak neki az alábbi szakaszokra is:

  • Hódmezővásárhely – Békéscsaba szakasz,
  • Kiskunfélegyháza – Szeged szakasz, valamint a fenti vonalszakaszok és a tram – train dízel-villamos motorvonat karbantartó telephelye(i) közötti közlekedésre alkalmas legrövidebb és kerülő vonalszakaszok, ha fenti vonalszakaszokkal nem esik egybe, továbbá
  • Magyar Államvasutak Zrt. országos közforgalmú pályahálózat 121. sz. vasútvonal, Makó – Újszeged (- Szeged) szakasz.

Az engedélyben szereplő 121-es vasútvonalon a szerelvények legfeljebb 60-nal járhatnak, így felújítás nélkül nem sok értelme lenne a tram-traint ráengedni – hívja fel a figyelmet cikkében az Átlátszó. Az újszegedi állomás, ahová Makóról érkezik a szerelvény kritikán aluli, az épület balesetveszélyes, ezért lebontják.

2020. június 6-ig kettő járat indult Makóról Újszegedre és Mezőhegyesre, a járványra hivatkozva egy vonatpár maradt. A járatritkítások közepette a kormány néha bedobja a harmadik Tisza-híd megépítését Szegeden, amihez kapcsolódóan elővárosi vasútvonalat terveztek Makó és a megyeszékhely között.

A tram-train a Hódmezővásárhelyet Makóval összekötő szakaszra, a 130-as vonalra viszont nem kapott engedélyt. Ott 2009 óta nem járnak személyvonatok.

(Kiemelt fotó: Trenecon Cowi Kft. látványterve a makói tram-trainről/2015.)

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Makói Csípős kormányfüggetlen hírportál. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi ezer forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Legfrissebb híreink

A nap témája: Az államtitkár szerint a gyengülő gazdaság miatt a tanárok meggondolják majd a felmondást

Erkölcsi győzelemként értékelte a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) a Kúria azon döntését, amely szerint jogszerű volt a pedagógusok sztrájkja januárban – mondta Komjáthy Anna, a szervezet választmányi elnöke az rtl.hu-nak. A jövőbeli munkabeszüntetésekre azonban ez nem lesz hatással, mert azóta a kérdést már jogszabály rögzíti.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

A Continental telephelyei közül csak Makón volt sztrájk

Szegeden, Nyíregyházán, vagy Budapesten nincsenek ilyen mértékű konfliktusok a dolgozók és a cég között. Csak Makón jutott el a dolog a sztrájkig – fogalmazott a Mércének adott interjújában Székely Tamás, a Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VDSz) elnöke.

Tovább olvasom »