Kiszomboron dőlt meg az országos melegrekord

Rekordokkal búcsúzott a nyárias idő hétfőn – számolt be róla a HungaroMet kedden délelőtt.

Április 15-én Kiszombor állomáson mérték országosan a legmagasabb hőmérsékletet, ezzel megdőlt a napi legmagasabb maximumhőmérséklet rekordja 31,4 fokkal. Az ezen a napon mért legmagasabb hőmérséklet 27,6 fok volt, amit Csongrádon mértek 1952-ben.

A fővárosban sem volt még ilyen meleg ezen a napon, mióta rendszeres hőmérsékleti méréseket végeznek. Újpesten 26,8 fokot mértek, a korábbi rekordot szintén 1952-ben mérték Budapest Istvánmező állomáson, akkor 26,2 fokot mutatott a hőmérő higanyszála.

Éjszaka nem tudott lehűlni a levegő 18,3 fok alá Pécs Árpádtető állomásukon, amivel megdőlt a napi legmagasabb minimumhőmérséklet országos rekordja, ugyanis ezen a napon 16,7 fok volt a rekordtartó, amit Pécs Egyetem állomáson rögzítettek 2018-ban.

Budapesten szintén szokatlanul enyhe volt az éjszaka. 15,2 fokig hűlt a levegő Zugligeten, amivel megdőlt a napi fővárosi legmagasabb minimumhőmérséklet rekordja, az eddigi rekord 14 fok volt, amit Soroksár állomása tartott 1956-ból, illetve Kamaraerdő 1952-ből.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

58 éve hunyt el Tamási Áron,  Kossuth-díjas magyar író. Leggyakrabban az ún. népi írók közé sorolják.

Tovább »

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »