Ritkán jár a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő ún. tram-train vasútvillamos. A Népszava riportja szerint a helyiek kezdik unni, hogy sokszor hiába várják a járatot, az nem érkezik meg.
A 80 milliárd forintos beruházás keretében megvalósult vonalon egyre több a kimaradás, olyan is előfordult már, hogy a vonat Szeged határában visszafordult, noha pont az lenne a lényege, hogy a két város központját összekösse. A MÁV alá tartozó tram-train kimaradását a lap szerint a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) pótolta régi cseh Tátra villamosokkal.
„Ezek tábláján ott virított a felirat: tram-train pótló. Azaz új fogalom született: a vasútvillamost pótló villamos.”
Amióta elindult a tram-train, csak az elején láttam sokszor, aztán egyre ritkábban, és most az az egy sem jött, aminek kellett volna – összegzett egy helyi egyetemista a Népszavának.
Azt írják, azért rendelhették el a csak kétóránkénti tram-train indulást, mert több szerelvény sem működik, valamelyik műszaki okokból, valamelyik baleset miatt.
A tram-train-t üzemeltető MÁV-tól és a gyártó Stadlertől nem kaptak pontos adatokat arról, hogy hány jármű üzemképes, de nagyon úgy fest, a múlt héten csak egy ilyen akadt. Azóta az üzemetető szerint ismét menetrend szerint járnak a szerelvények.