National Geographic: Szeged a harmadik legnépszerűbb magyar város

 A National Geographic legújabb kutatásából kiderült, melyek a legnépszerűbb magyarországi városok. Sétálgatunk-e csak úgy az utcákon, izgalmasnak tartjuk-e a saját városainkat? A felmérésből az is látható, hogy csupán a lakosság töredéke szeretne elutazni egy külföldi városba egy hosszú hétvégére.

A National Geographic Irány a város! elnevezéssel, reprezentatív felmérést végzett a 18-65 évesek körében, ugyanis kíváncsi volt a magyar lakosság városlátogatásával kapcsolatos szokásaira és persze arra is, melyek a kedvenc magyarországi városok.

Spontán említések alapján a lakosság harmada Budapestet kedveli a legjobban. A főváros utána a második legnépszerűbb város Eger, a harmadik helyen pedig holtversenyben Pécs, Debrecen és Szeged végzett.

A kedvenc külföldi városokat tekintve Bécs kapta a legtöbb említést, megelőzve a szintén előkelő helyen szereplő Párizst, Rómát, Londont és Velencét. Kevesebben szavaztak Európán kívüli városokra, ezek közül New York-ot mondták a legtöbben.

A megkérdezettek 33 százaléka elég izgalmasnak tartja a saját városát ahhoz, hogy ha valami érdekeset akar látni, akkor ezt fedezze fel: nem gondolkodik sem belföldi, sem külföldi városlátogatáson.  Csupán a lakosság 21 százaléka érzi úgy– ha minden anyagi feltétel adott lenne –, hogy hajlandó lenne otthonról elindulni és repülőre ülni azért, hogy egy hosszú hétvégére elutazzon valamelyik európai várost megnézni.

A kutatásban résztvevők közül sokakkal előfordult már, hogy minden cél nélkül, csak úgy sétálni indultak saját városukban: a lakosságnak mindössze 9 százaléka nyilatkozta, hogy soha nem fordult elő ilyen vele, míg 26 százaléka legalább hetente egyszer sétálgat céltalanul. Válaszaik alapján ennek az az oka, hogy szeretnek szabad levegőn lenni, mozogni kicsit, gondolkodni, vagy éppen nem gondolni semmire. Azok körében, akik nem csinálnak ilyesmit, 47 százaléka mondta, hogy a céltalan utcai sétálgatás gondolata sem merült fel soha benne, és 24 százalék szerint ez kimondottan értelmetlen tevékenység. A 18-65 éves magyar lakosság demográfiai összetételéhez képest a legalább heti egyszer sétálók között felülreprezentáltak a 30-39 évesek és a Budapesten élők. Azok körében pedig, akik soha nem szoktak sétálgatni, nagyobb arányban vannak 40-49 évesek, alapfokú végzettségűek, és falun élők.

Amennyiben egy másik városba való látogatásról van szó, többen kíváncsiak a történelmi épületekre, mint a modern építményekre. 

Szeretne a jövőben is olvasni hasonló cikkeket?

A Makói Csípős mögött nem állnak milliárdosok, működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink