Csak a tervezést engedi a kormány, nem építik meg Szegeden a harmadik hidat – derült ki a Szeged TV Téma c. műsorából, amelynek vendége Nagy Sándor városfejlesztésért felelős alpolgármester volt.
Mint az ismert, a kormány leállította a Modern Városok Programot. Ez azt jelenti, hogy Szegeden nem csak a 47-es főút négysávosítása, hanem a déli Tisza-híd megépítése, a Belvárosi híd, a Széchenyi tér és a Mars tér rekonstrukciója, valamint a repülőtér fejlesztése is elmarad.
Nagy Sándor a műsorban elmondta, Szeged szempontjából az első számú fejlesztési projekt régóta a harmadik híd, hiszen ez nem csak közlekedési, de településfejlesztési jelentőséggel is bír.
„Noha magát a projektet kivették a kormányhatározatból, de ebben az egy esetben úgy tűnik, hogy a tervezési munka folyhat tovább. A déli hídnál ugyanis – ellentétben a Máglya sori sportközponttal – a kormány nem rendelkezett a finanszírozás megszüntetéséről, ott jelenleg az Építési és Közlekedési Minisztérium a tervek megrendelője, ez a munka pedig folytatódhat tovább. A döntésnek az a része azonban, hogy ezt a hidat meg is kéne valósítani, az visszavonásra került”
– mondta Nagy Sándor, aki szerint a harmadik híd leghamarabb nyolc-tíz év múlva épülhet meg. Az alpolgármester úgy vélte, „akkor lehet majd Déli-híd, amikor megint lesz rá forrás a központi költségvetésben és lesz rá szándék, hogy megvalósuljon.”
Ha lesz is valami a hídépítésből, a Makó-Szeged elővárosi vasút létrehozása is tovább csúszik.