Újabb 9 milliárd forintot ad a kormány a tram-trainre

A Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train újabb négy járművének beszerzésére 9 milliárd forintot hagyott jóvá a kormány.

A Magyar Közlönyben megjelent határozat a szolgáltatás bővítésével indokolja a beszerzést. A MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. a következő ütemezésben kap pénzt a 4 új vonat beszerzésére:

  • 2020-ban 12 668 431 euró, (mintegy 4,5 milliárd forint),
  • 2021-ben 73 651 836 forint,
  • 2022-ben 12 668 431 euró (mintegy 4,5 milliárd forint) és 36 825 918 forint.

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek meg kell terveztetnie a Hódmezővásárhely végállomáshoz csatlakozó járműtároló telepet. Szintén a NIF feladata lesz az egyes belterületi szakaszokon a tram-train rendszer biztonságos és üzemszerű működéséhez szükséges kiegészítő infrastrukturális elemek átépítése. Erre idén 300 millió forint áll a rendelkezésére.

Magyarország első integrált villamos és nagyvasúti tram-train vonala a meglévő szegedi 1-es villamosvonalból ágazik ki. A vonal a MÁV Zrt. 135-ös számú vonalán mintegy 22 kilométeres nagyvasúti pályáján folytatódik, amely teljesen átépül és bizonyos szakaszokon – ahol a vasútüzem megköveteli – a második vágány is kiépül.

Emellett Hódmezővásárhelyen új villamosvonal épül. Az egyvágányú hódmezővásárhelyi villamosvonalon hat megállót alakítanak ki, ebből kettőnél, valamint a végállomáson lesz kétvágányos forgalmi kitérő.

A MÁV-Start és a Stadler Rail Valencia 2017 májusában írta alá a tram-train szerződést nyolc, plusz opcionálisan négy darab jármű beszerzéséről. A tervek szerint a nyolc darabos megrendelésből az első jármű az idén ősszel érkezik, a mintegy egy éves futópróbát és engedélyeztetési eljárást követően várhatóan 2021 őszétől állhat forgalomba mind a nyolc. A most megrendelt négy szerelvény pedig 2022 nyarán állhat forgalomba a tervezett ütemezés alapján – közölte a MÁV.

A kormány ugyan ebben a határozatban a vasúti személyszállítási gördülőállomány fejlesztését szolgáló összeget 2021-ben 55,9 milliárd, míg 2022-ben 55,3 milliárd forintban határozta meg. Ezzel együtt visszavonta a 21 nagykapacitású motorvonat beszerzéséről szóló tavaly novemberi határozatának azt a részét, amely 2021-re 55,8 milliárd, míg 2022-re 50,7 milliárd forintot biztosított erre a célra.

(napi.hu)

Szeretne a jövőben is olvasni hasonló cikkeket?

A Makói Csípős mögött nem állnak milliárdosok, működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink