A nap témája: A Fidesz-kormány összesen 665 milliárd forinttal rövidítette meg az autósokat

Népszava számításai szerint 2011 és 2018 között összesen 665 milliárd forinttal húzta le az autósokat a Fidesz-kormány azzal, hogy

nem csökkentette az üzemanyagok jövedékiadó-tartalmát az unió által engedélyezett legalsó szintre.

A legszebb, hogy mivel Matolcsy György közreműködésével sosem látott mélységekbe gyengítették a forintot, mára ez a mozgástér elillant.

A lap emlékezetet, hogy a Fidesz ellenzékből még rendszeresen és hangosan követelte az üzemanyagok adószintjének az unió által megengedett legalacsonyabb szintre való csökkentését (bizony, ebben az MSZP-SZDSZ-kormányok sem jártak élen – a szerk.), sőt a szociálliberális kabinetektől számon kérték, hogy miért nem harcolnak az EU-előírás csökkentéséért. Ugyanakkor a 2010 utáni kormányok

lényegében csak emelték az üzemanyagok jövedéki adóját.

átlag 391 forinton álló benzinen jelenleg 120, a mintegy 417 forintért mért gázolajon pedig 110,35 forint a literenkénti jövedéki adó. Az áfa ezen plusz 32, illetve 30 forint.

A Népszava kiemeli: az Orbán-kormányok 2010 óta bármikor csökkenthették volna az üzemanyagok jövedéki adóját, amit ráadásul több ellenzéki párt is követelt, ám erre mégsem került sor.

Ennek eredményeképpen a Fidesz

a benzinnél 20-30, a gázolajnál pedig 40-60 milliárd forintot húzott ki évente az autósok zsebéből.

A lap szerint az Orbán-kabinetek teljes éveiben

  • a benzint használók 223,
  • a dízelesek pedig 442 milliárd forinttal fizettek többet

az államnak annál, mint amennyit az unió még megengedett volna.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »