Tesztpályát nyitott a Continental Veszprémben

A kormány 1,46 milliárd forintot biztosított az összesen 9,7 milliárd forintos beruházásra. Az új 27 hektáros tesztpálya öt modulból áll és a fejlesztők, valamint a mérnökök valós környezetben próbálhatják ki azokat a rendszereket és termékeket, amelyeket Veszprémben készítenek. (Kiemelt fotó: MTI/Krizsán Csaba)

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a csütörtöki megnyitón ismertette: Kelet-Európa legnagyobb járműdinamikai tesztpályája épült Veszprémben, a 9,7 milliárd forintos beruházás 130 új munkahelyet teremt, amelyhez a kormány 1,46 milliárd forintos támogatást nyújtott. Elmondta, a német vállalatok mindig is fontos szerepet játszottak a magyar gazdaság teljesítményében, a Continentalnak 8000 magyar család köszönheti megélhetését. Felidézte:  a Magyarországra érkező külföldi beruházások negyede német, hatezer német vállalat háromszázezer magyar embernek ad munkát, és most is 24 német vállalathoz köthető beruházásról tárgyal a kormány.

Pápai Tamás, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a veszprémi gyár 2050 dolgozójának mintegy fele fejlesztő és mérnöki munkakörökben dolgozik, akik valós környezetben próbálhatják ki azokat a rendszereket és termékeket, amelyeket Veszprémben készítenek.

Videoüzenetben üdvözölte a fejlesztést Matthias Matic, a Continental járműdinamikai üzletágának vezetője is, aki kiemelte: az új pálya a korábbinál jobb lehetőségeket biztosít a fejlesztések tesztelésére.

Pék Zoltán, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központjának vezetője elmondta: az új 27 hektáros tesztpálya öt modulból áll. A pályán kialakítottak egy 210 méter átmérőjű dinamikai felületet, egy 150 méteres locsolt kerámiafelületet amely a jégnél is jobban csúszik. A pálya rendelkezik egy 10 százalék döntöttségű, közel 500 méter hosszú gyorsítósávval, hat különböző meredekségű dombbal, 825 méter hosszú locsolható aszfaltpályával, ahol 150 km/órás maximális sebesség érhető el.

(MTI nyomán)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »