A kormány a háttérben vizsgálhatja az orosz leválás útjait

Bár önmagában nem meglepő, hogy egy kormány B, C és D tervekkel is készül egy gazdasági-politikai krízisre, a Telex értesülései szerint Magyarország olyan terveket készített, melyek szerint vezetékkel érhetné el az észak-olasz, lengyel és litván LNG- (cseppfolyósított földgáz) terminálokat, illetve a kormány több erőmű további élettartam-hosszítását is vizsgálja.

A lap információi szerint ezeket a lehetőségeket is tartalmazzák azok az anyagok, amelyeket a kormány a legnagyobb titokban meg is tárgyalt az orosz energiaforrásokról való leválás ügyében.

A cikkben azt írják, a téma fő felelőse az Innovációs és Technológiai Minisztérium, és döntés semmiről nem született, egyelőre csak tárgyalásokat folytattak a lehetőségekről.

Az ugyanakkor az elmúlt évtizedek energiapolitikája után kimondható, hogy az orosz függőséget rövid távon nem lehet felszámolni.

Úgy tudni, a kormány továbbra sem akar számolni Paks 2. lefújásával, noha erre már az orosz fél részéről is érkeztek jelzések, és a nyugati technikai részvétel miatt ezt a projektet is elkaszálhatják az európai szankciók. Márpedig energiára egyre nagyobb szükség lesz, főleg akkor ha esetleg elektromos árammal kívánunk kiváltani más energiahordozókat.

Ezzel párhuzamosan rámutattak: az energiahatékonysági intézkedések, a villamosítás, a megújuló energiaforrások és a rugalmassági megoldások kombinációja olcsóbb, tisztább és rugalmasabb utat biztosít a kontinens orosz gáztól való leállításához 2025-re.

Egyébként Moszkva az olajból, gázból és szénből származó összes bevétele 71 százalékát az EU-nak köszönhette a háború kitörése után is – mutatott rá a cikkben egy tanulmány.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »