A nap témája: Nem tudja a kormány, mennyibe került a vármegyésítés

Mint az ismert, január elsejétől a megyék neve vármegyékre változott. Azóta már csaknem hat hónap telt el, így Mellár Tamás (Párbeszéd) újra elérkezettnek látta az időt, hogy rákérdezzen Gulyás Gergelynél, tudja-e már a kormány,  mennyibe került a megyék átnevezése – vette észre a 24.hu.

  • Összesen hány kormányzati szervezetet érintett az átnevezés, melyek ezek?
  • A szervezetek nevében történt változás mennyibe került, ideértve az informatikai átállás és egyéb infrastrukturális költségeket is?
  • A közútkezelő mennyi táblát cserélt le, ez mekkora költséget jelent?
  • Mely egyéb, nem kormányzati szervezetet érintett a névváltozás, ezek a kormány tudomása szerint mekkora költségterhet jelentettek az érintett szervezetek számára?
  • Összességében mekkora költséggel járt az ország számára az átnevezés?

Panyi Miklós, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára közölte, egyelőre nem tudják, mennyibe került a megyék átnevezése, mert a korábbi („megye”) elnevezés addig használható, míg az áttérés a „vármegye” megnevezésre „a felelős gazdálkodás elveit figyelembe véve nem valósítható meg”. „Az érintett szerveknél” a felelős gazdálkodás elvei alapján ugyan folyamatos az új név átvezetése, de még nem teljes körűen valósult meg minden területen, így az átnevezéssel összefüggésben keletkező kiadások pontos összege csak később lesz meghatározható.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »