A minisztérium csak megfellebbezte a pedagógussztrájk jogszerűségét kimondó ítéletet

Népszava információi szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma fellebbezést nyújtott be Fővárosi Ítélőtáblához a hétfői kétórás figyelmeztető pedagógussztrájk ügyében. A fellebbezésben azt kérték, hogy a bíróság másodfokon helyezze hatályon kívül a Fővárosi Törvényszék első fokú ítéletét, miszerint jogszerű volt a sztrájk.

Az Emmi nem volt hajlandó lemondani fellebbezési jogáról, és az első fokú ítélet jogerőre emelkedésének elodázását arra használta, hogy a sztrájk jogszerűtlenségét hangoztassa (ami az ő értelmezésük szerint csak jogerős ítélet után lehetett volna jogszerű). A mostani fellebbezésben a minisztérium felkéri az Ítélőtáblát, hogy tiltsa el a szakszervezeteket a jogerős ítélet hiányában szervezett sztrájktól.

A minisztérium amellett érvel, hogy a tanároknak sztrájk alatt is tanítaniuk kell (bár kérdés, hogy akkor mitől sztrájk a sztrájk), mert a gyerekeknek különben sérül az oktatáshoz való joguk. A Népszava megjegyzi, hogy az oktatáshoz való jog akkor nem volt annyira fontos a minisztériumnak, amikor megtiltották a karanténben lévő gyerekek online oktatását. Míg az első fokú eljárásban a minisztérium jogellenesnek tartotta a pedagógusok bérkövetelését, ez a pont ebből a kérelemből eltűnt.

Makón és a térségben 87 pedagógus sztrájkolt hétfőn, országszerte pedig legalább 20 ezer pedagógus vett részt benne.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »