Együttműködést kötött a HSZC az SZTE Mérnöki Karával

A Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum, valamint a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodás kötött 2022. június 1-én, Hódmezővásárhelyen – adta hírül a HSZC csütörtökön.

Az együttműködés célja, hogy elősegítse a dél-alföldi régióban élő fiatalok életkilátásainak javítását, ezért támogatni kívánja a piacképes szakképzettség megszerzését, melynek érdekében a két szervezet fontos feladatának tekinti a fiatalok érdeklődésének felkeltését a majdani elhelyezkedésüket biztosító mérnöki pályák iránt, valamint az általános természettudományi és műszaki ismeretterjesztés körülményeinek, és az iskolarendszerű képzés feltételeinek javítását – olvasható a Szakképzési Centrum tájékoztatójában.

A megállapodás támogatja a fiatalok szakirányú továbbképzését és a régióban történő elhelyezkedését. A támogatási rendszer kialakításának kezdeti lépéseként a két szervezet egymással összefogva törekszik a mérnöki életpályamodell további fejlesztésére, a duális partnervállalati kör együttes szélesítésére, valamint ezáltal a képzési szinteken átívelő duális képzés támogatására. Ennek érdekében háromoldalú megállapodások megkötését kezdeményezik az ipar kiemelkedő szereplőivel – közölték.

A megállapodást a Hódmezővásárhelyi SZC részéről Kincses Tímea főigazgató, Hegedűs Zoltán kancellár, valamint a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara részéről Dr. Bíró István dékán írta alá.

(Fotó: Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum)

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Makói Csípős kormányfüggetlen hírportál. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi ezer forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Legfrissebb híreink

Több mint száz év után megszűnik a szegedi 1-es villamos

Több mint száz év után megszűnik a szegedi 1-es vonalon a villamosközlekedés. Az utasokat a jövőben az 1-es jelzésű tram-train (a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos) szállítja a rókusi vasútállomás és a nagyállomás között – tájékoztatta a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) az MTI-t.

Tovább »

Korábbi helyettes államtitkár: a makói palagáz kitermelése műszaki akadályt képez

A geológiai és műszaki kockázatok mellett egész egyszerűen nem létezik jelenleg olyan sikeresen és eredményesen alkalmazható technológiai, ami a makói árokban tapasztalt rendkívül magas nyomás és a még rendkívülibb hőmérséklet mellett képes megvalósítani a kitermeléshez szükséges hidraulikus rétegrepesztést – fejtette ki oldalán Holoda Attila, aki 2010-2014 között energetikáért felelős helyettes államtitkár volt.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Több mint száz év után megszűnik a szegedi 1-es villamos

Több mint száz év után megszűnik a szegedi 1-es vonalon a villamosközlekedés. Az utasokat a jövőben az 1-es jelzésű tram-train (a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos) szállítja a rókusi vasútállomás és a nagyállomás között – tájékoztatta a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) az MTI-t.

Tovább olvasom »