Kilométerenként 40 milliárd forintért épülhet az M0-s új szakasza

Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, a főváros északi agglomerációjában a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakasza bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron készülhet el – mondta Zsilák-Makra András, a Dömper Kft. munkatársa a Magyar Építőknek.

A szakember szerint a bonyolult csomópontok és a szinte a teljes szakaszt lefedő 2×3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút miatt lehet reális a fenti ár.

Zsilák-Makra beszélt a kilométerárakról is. Mint elmondta, nem mindegy, hogy síkvidéki vagy dombvidéki a vonalvezetés, 2×2 vagy 2×3 sávos a gyorsforgalmi út, hány hidat és csomópontot kell építeni, van-e szükség és ha van, mekkora völgyhídra, folyami átkelőre kell a munkásoknak felkészülni, milyen hosszú és keresztmetszetű alagútpárat tartalmaz a fejlesztés.

A Dömper Kft. jelenleg az M100-as Esztergomot a gyorsforgalmi úthálózatba bekötő út második szakaszán dolgozik 14 milliárd forintos kilométeráron. Zsilák-Makra szerint az ár elsőre irreálisnak tűnhet, de a teljes M100-ason 6 különszintű csomópont, 52 híd, közte 4 hatalmas völgyhíddal és 6 db alagút (3 pár) épül egy új mérnökségi telephellyel együtt, ami megdobja a költségeket.

Ma jelenleg a szakember szerint egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének kilométerára 4 milliárd forint körül van síkvidéken.

Szeretne a jövőben is olvasni hasonló cikkeket?

A Makói Csípős mögött nem állnak milliárdosok, működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink