Négy éve nincs szülészet Makón

Hogy szünetel a fekvő szülészet-nőgyógyászati osztály Makón, az a nyilvánosság számára a 2020. március 25-i testületi ülésen derült ki. Mindezt a veszélyhelyzetre való tekinttel Dr. Kallai Árpád főigazgató rendelte el. Ez az állapot azóta sem változott.

A képviselő-testület 2020-ban úgy fogadta el a szülészeti osztály szüneteltetését, hogy a veszélyhelyzet megszűnését követően a működését állítsák vissza. Ennek érdekében Farkas Éva Erzsébetet felhatalmazta a testület, hogy a visszaállításhoz szükséges egyeztetéseket folytassa le a veszélyhelyzet megszűnését követően

– ezt látjuk is, hogy milyen hatékonysággal sikerült a polgármesternek eljárnia az ügyben.

A legutolsó tájékoztatást 2023 novemberében hangzott el a makói szülészetről. A testületi ülésen Kallai Árpád főigazgató az osztályt ,,nehéz tehernek” említette, ugyanis elsődleges a betegbiztonság és a szünetelés előtt ,,pengeélen táncolt a korfa„, az idősebb orvosoknak már egészségügyi kockázatot jelentett az esti ügyelet.

Akkor kijelentette, nem tudja megmondani, hogy mikor indul újra az osztály. Ennek oka, hogy nem találnak elég orvost és szakdolgozót az osztály újraindításához.

Még a szünetelés előtti évben, 2019-ben 257 szülés volt a makói kórházban, tavaly, 2023-ban pedig 387 makói szülés Hódmezővásárhelyen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

58 éve hunyt el Tamási Áron,  Kossuth-díjas magyar író. Leggyakrabban az ún. népi írók közé sorolják.

Tovább »

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »