Sztrájkolhatnak a Continental veszprémi telephelyén

A Kábelgyártó Vasas Alapszervezet kétszámjegyű, reálbéremelkedést jelentő alapbéremelkedést és garantált karácsonyi jutalmat szeretne kiharcolni.

A szakszervezet bejelentette, több hónapos egyeztetést követően a Kábelgyártó Vasas Alapszervezetnek a tárgyalásokat eredménytelennek kellett nyilvánítania a Continental Automotive Hungary Kft veszprémi telephelyén. Véleményük szerint a munkáltató béremelési javaslata az infláció mértékét sem érte el, ez miatt megkezdték a sztrájkhajlandóság felmérését.

A Mérce arról ír, a szakszervezeti oldalról ugyanazok a felek ültek a tárgyalóasztalhoz, mint akik a budapesti Continental bértárgyalásainál is, és a fővárosi gyárnál sikerült egyességet kötni a munkaadóval. Tudni vélik, hogy a jelenlegi igazgató le lesz váltva április elsején, és a budapesti telephelyről fog új vezető érkezni. Ennek kapcsán azt nem igazán érti a szakszervezet, hogyha a vezetőségben tudják, hogy le lesz váltva az igazgató, akkor miért nem az utódjával folytatják az év hátralévő részére szóló bértárgyalásokat.

Egyelőre még nem tudni, hogy hányan vennének részt a sztrájkban, de az eddigi felmérések alapján magas a sztrájkhajlandóság – tudatta a Mércével Guzslován Gábor, a Vasas Szakszervezet tisztségviselője. A héten befejeznék a felmérést, ha elég nagy az igény, már jövő héten elkezdik megszervezni a sztrájkot.

Emlékezhetünk, nem a veszprémi lenne az első eset, hogy sztrájkkal harcolnák ki a dolgozók az őket megillető juttatásokat a cégnél. Tavaly a Continental makói telephelyén Magyarországon egyedülállónak számító sztrájksorozat vette kezdetét.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »