A nap témája: Napi hétezer forintból úszik fényárban a Puskás Aréna

Lukács László György jobbikos képviselő meglehetősen szokatlannak találta, hogy a Puskás Aréna akkor is fényárban úszik, amikor abban éppen nem zajlik semmilyen sportesemény vagy egyéb rendezvény. Mivel feltételezte, hogy a kivilágítás tetemes összeget emészthet fel, írásbeli kérdéssel fordult a miniszterelnökséget vezető miniszterhez, hogy megtudja:

  • Ki fizeti a Puskás Aréna kivilágításával kapcsolatos költségeket?
  • Mekkora becsült vagy tényleges napi, vagy havi költséget eredményez a létesítmény sportrendezvények nélküli mindennapos kivilágítása?
  • Mennyibe kerül a létesítmény átadása óta annak éjjel-nappali megvilágítása vagy várhatóan mekkora lesz ennek a költsége?

Válaszában Orbán Balázs közölte, hogy a Puskás Aréna nincs éjjel-nappal kivilágítva, a díszkivilágítás ugyanis sötétedés után éjfélig vagy az éppen aktuális rendezvény végéig tart. Azt pedig már korábbi kérdésre megválaszolták, hogy a díszkivilágítás szimbolikus értéke miatt ugyanúgy jár az új arénának, mint az Országháznak, a Szabadság-szobornak, a Lánchídnak vagy a Budai várnak, azaz a városképet meghatározó középületeknek.

Az államtitkár becslései szerint a fényárt adó 560 energiatakarékos és költséghatékony LED-világítótest üzemeltetésének átlagos költsége nem haladja meg a napi hétezer forintot.

Ezt a kiadást pedig „az Aréna bérleti díjai tartalmazzák -azaz saját bevételekből fedezik-, így az események megrendelői fizetik”

(alfahir.hu)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »