A nap témája: Több százezer ázsiai vendégmunkás érkezik Magyarországra

Akkora a munkaerőhiány Magyarországon, hogy már a szakképzett munkakörökbe is vendégmunkásokat kell toborozni – mondta Karácsony Zoltán, a HR Portal álláspiaci szakértője a Világgazdaságnak. A Fülöp-szigetekről, Vietnámból, Indonéziából, Mongóliából és Kirgizisztánból toboroznak legnagyobb számban.

Gőzerővel zajlik a toborzás, eddig 25 kölcsönzőcég szerzett minősítést, hogy egyszerűsített eljárással vendégmunkásokat hozzon Magyarországra

– mondta a Világgazdaságnak Karácsony Zoltán, a HR Portal álláspiaci szakértője.

Emellett a szakértő megjegyezte, folyamatosan bővül a megrendelők köre, már nemcsak gyártó-, hanem szolgáltatócégek is alkalmaznának vendégmunkásokat. Példaként hozta fel erre, hogy már a szállodák takarítására is így keresnek munkaerőt.

Emellett az is kiderült, hogy Magyarországon nagyjából félmillió új munkahely jöhet létre a következő években, és ez a jelenlegi munkaerőpiaci helyzet mellett

legalább 200-300 ezer vendégmunkás bevonását indokolja a mostani, 100 ezer körüli létszám felett. 

Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár szerint emiatt a jövőben már nem a szomszédos országokból érkezik a vendégmunkások döntő többsége.

A dolgozók többsége betanított munkára érkezik, de már egyre többen keresnek szakmunkákra is vendégmunkásokat. Így például hegesztő, teherautó-sofőr, targoncás pozícióba is keresnek munkaerőt külföldről.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »