Egy 1914-ben gyártott Ford T-Modellt vittek be a iași-i Gépjármű-nyilvántartási Hivatal (RAR) munkatársainak ellenőrzésre, erről a hivatal számolt be és a Transtelex vette észre.
A különleges autóról azt írták, teljesen más volt ezeket vezetni, mint a mai járműveket. A három pedálja közül a bal volt sebességváltó, a középső a hátramenet, míg a jobb oldali a fék. Akkor még nem volt gáz, helyette a kormánytól jobbra található karral lehetett gázt adni. Az autót egy 2900 köbcentis, 4 hengeres és 20 lóerős motor hajtja és maximális sebessége 64 km/h. Hozzátették, hogy igazából nem tudják, hogy ténylegesen mennyi kilométert tett meg, mert nem volt felszerelve kilométerszámlálóval.
A T-Modellt 1908. október 1-jén kezdték el forgalmazni, melyet a makói születésű Galamb József tervezett és 1927-ig összesen 15 millió darabot adtak el belőle.
Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket? A Makói Csípős kormányfüggetlen hírportál. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk. A Donably-n könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat. Havi ezer forint is nagy segítség! |