A keddtől bezárásra ítélt 121-es számú Újszeged―Makó―Mezőhegyes vasútvonalon hivatalosan 103 perc volt a menetidő. Most kiderült, hogy a buszos menetidő 101 perc lesz.
Mint az ismert, a MÁV-VOLÁN-csoport augusztus 1-jétől 10 regionális vonalszakaszt zár be, így Makó 140 év után búcsúzik a vasúti közlekedéstől. A társaság pénteken közölte, az Újszeged―Makó―Mezőhegyes vonalszakaszon a vonathelyettesítő buszok útvonala a vasútvonaltól kis mértékben tér el, az érintett települések központjában haladnak és állnak meg, nem pedig a településközpontoktól távolabb fekvő vasútállomásoknál.
A buszok kiinduló- és célállomása Szeged Mars tér autóbusz-állomás, amely a helyi és helyközi közlekedési kapcsolatok szempontjából kedvezőbb az utasok számára. A Szeged-Hódmezővásárhely közötti vasútvillamos Rókusi templom és Anna-kút megállója onnan pár perces sétával elérhető – írták.
Az is kiderült, hogy a vonatpótlók Credobus Econell 12 buszok lesznek. Ezek a legújabb beszerzésű autóbuszok légkondicionáltak, elektronikus utastájékoztatási rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított speciális férőhellyel és a felszállást segítő rámpával, valamint USB-csatlakozóval rendelkeznek.
Bár több szakmai szervezet, egy fideszes polgármester és civilek is tiltakoznak a vonalbezárások ellen, úgy tűnik, a döntés végleges. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint luxus, hogy ahol kevés az utas, ott busz és vonat is legyen.