Még kevesebben utaznak az Újszeged-Makó-Mezőhegyesen vonalon, amióta pótlóbuszok járnak

Három hónappal a mellékvonal-bezárások után kiderült: a közlekedők nem kérnek Lázár János pótlóbuszaiból, köddé váltak az utasok a kényelmesebbnek és gyorsabbnak beállított vonatpótló buszokról. Amint azt a MÁV-Start és a Volánbusz a Közlekedő Tömeg Egyesület közérdekű adatigénylésére elismerte, a „vonathelyettesítő” buszok mellett már az első hónapban lényegesen kevesebb utas döntött.

Az egyesület arról tájékoztatta a Makói Csípőst, hogy van olyan vonal, ahol a korábbi utasok kétharmada eltűnt, országosan pedig havi háromezer utazást lehetetlenített el a miniszter augusztusi döntése. A tíz vasútvonalon átlagosan 30,4 százalékos visszaesés történt a jegyeladásokban, egyedül a nagyatádi szányvonalon okozott minimális növekedést a jegyellenőrzés ismételt bevezetése.

A Makót is érintő Újszeged-Mezőhegyes vasútvonalon a vonatokhoz képest még úgy is 11 százalékkal kevesebben választották a vonatpótló buszokat, hogy az két perccel a Volán buszjárata előtt indul, ám gyorsabb és olcsóbb is annál.

Különösen sokatmondó, hogy a már bezárás előtt is ritka menetrendű, határmenti térségeket elérő vasútvonalak szenvedték el a legnagyobb visszaesést – akik itt eddig a szándékosan utasriasztó menetrend mellett is a vasutat választották, vélhetően egyetlen munkába, iskolába járási lehetőségüket veszítették most el a vonatok megszüntetésével.

Mint az utasszámok alakulása is rámutat, a regionális vasúti közlekedés a döntéshozók hiedelmeivel ellentétben nem anakronisztikus állami hobbi, hanem a vidéki régiókban élők életminőségét érdemben befolyásoló közszolgáltatás. Ennek megfelelően pedig nem „felülvizsgálni” kell év végén a nyáron gyávaságból összecsapott vonalbezárást, hanem egészében visszavonni – jelentette ki a Közlekedő Tömeg.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

A nap idézete

43 éve hunyt el Pilinszky János a huszadik század egyik legjelentősebb magyar költője, Baumgarten-díjas, József Attila-díjas és Kossuth-díjas.

Tovább »

A nap idézete

58 éve hunyt el Tamási Áron,  Kossuth-díjas magyar író. Leggyakrabban az ún. népi írók közé sorolják.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »